Razni oblici seksualnih inicijacija
Nemojte propustiti pročitati kako diljem svijeta razne kulture pristupaju gubitku nevinosti i spolnosti kao takvoj.
Diljem svijeta seksualne se inicijacije odvijaju na različite načine. Ponegdje je u odnosu na naše stajalište riječ o nezamislivom shvaćanju seksualnosti. A što bi tek oni mislili o našim spolnim praksama?! (jlp)
Različita 'pravila' za muškarce i žene
Jedan od ključnih faktora za razumijevanje tradicionalne konstrukcije pojmova muškost i ženskost se uz ostalo pokazuje u načinu ulaska u spolni život. U tradicionalnim društvima u grubo razlikujemo dva reprezentativna obrasca ženske seksualne inicijacije: u nekim društvima žele djevojkama što ranije otvoriti put u seksualni život, odnosno u reproduktivno razdoblje života. Zbog toga ih spoje sa starijim muškarcima, te na taj način dominaciju muškog spola pojačaju još i godinama starosti. Taj se model inicijacije još uvijek primjenjuje u brojnim afričkim državama, kao i na indijskom potkontinentu. Inicijacija dječaka odvija se u starijoj dobi nego što je to slučaj sa djevojčicama.
Kako se inicijacija odvija u latinskim i latinoameričkim kulturama
Drugi obrazac, kamo spadaju latinske i latinoameričke kulture, djeluje u potpuno drugom smjeru: djevojke trebaju što dulje - do vjenčanja - sačuvati svoje djevičanstvo. A dječaci to trebaju učiniti što ranije i svoju muškost dokazati sprostitutkama ili sa starijim ženama. U oba je slučaja zahtjev društva za prilagodbom posebno opterećenje za žene, iako se baš ne može reći da su dječaci toga pošteđeni, jer se u inicijaciji moraju dokazati kao muškarci.
U većini je kultura pojam muškosti povezan i s uspješnom seksualnom aktivnošću. (jlp)
Što se skriva iza pojma ženskosti?
Pojam ženskosti u oba modela ulaska u reproduktivni proces znači plodnost i pripadanje samo jednom muškarcu (, pa i u društvima u kojima muškarac može imati više žena ) te odsutnost bilo kakve inicijative u spolnom aktu. U mnogim je kulturama, posebno u mediteranskim i latinoameričkim
gubitak nevinosti prije vjenčanja predstavljao vrlo težak prekršaj, koji je
djevojku označio kao nepoštenu i obeščašćenu . Muški ulazak u seksualnost isto tako predstavlja ključni trenutak u potvrđivanju muškosti. U većini kultura to podrazumijeva neprestano dokazivanje snage, prije svega negiranje ženskastih elemenata ponašanja, uspješnost spolne aktivnosti i potiskivanje homoseksualnih sklonosti.
Muškarcima iskazivanje vlastite muškosti često predstavlja problem, jer ni sami ne znaju što to točno znači. (jlp)
Doživljavanje reprodukcije kao teret
U tradicionalnom je društvu ženama reprodukcija ne samo teret (u društvima s visokom reproduktivnošću kakva još uvijek postoje na afričkom kontinentu, životna je dob između 15. i 50. godine života podvrgnuta neprekinutom ciklusu rađanja), već predstavlja i jedan od najuniverzalnijih pokazatelja stvari koje se podrazumijevaju same po sebi. U mnogim afričkim društvima sterilna je žena stigmatizirana kao "neprava" žena, dok žene koje su u menopauzi mnogi smatraju vješticama, što je ustanovio još Héritier. Dakle, to potvrđuje činjenicu da je njihova društvena uloga ograničena na reproduktivnu funkciju.
U nekim je društvima uloga žene svedena samo na reproduktivnu funkciju - nešto što se podrazumijeva samo po sebi. (jlp).
Veličanje ideala o velikom broju djece
Za naše će shvaćanje stvarnosti o obiteljskom životu i broju djece slijedeći reci biti još neshvatljiviji. U društvima s velikim brojem djece muškarci i žene nemaju isti razlog veličanja ideala o velikom broju djece. Dok muškarcu veliki broj potomaka uglavnom predstavlja povećanje političke moći njegova plemena, roda, prezimena, žene u velikom broju svoje djece - posebno muške - vide mogućnost učvršćivanju svog položaja u obitelji u koju se udale. Dakle, u obitelji svog muža.
Naime, s djecom si osiguravaju pouzdaniju zaštitu i bolji status nego što je onaj stečen samim vjenčanjem. Za njih je obaveza reprodukcije samo simbolična prisila, zbog koje ne mogu "ne željeti" roditi veliki broj djece. Muškarcima je njihovo tijelo objekt, prazan prostor što ga treba napuniti i prisvojiti ga. Bozon to naziva "seksualnom objektivizacijom", kojom muškarac simbolički prisvaja nasljeđe što ga nosi žena.
